Pages

Thursday, November 18, 2010

Borang / Jadual Murid Prestasi Tinggi (Aktiviti Penggayaan)

Borang / Jadual Murid Prestasi Tinggi (Aktiviti Penggayaan)


(ARAHAN YANG TERDAPAT DALAM SAMPUL)
ARAHAN :


Dapatkan bekas yang terdapat di hadapan kelas anda atau disekitar sekolah jika tidak disediakan. Anda boleh menggunakan sebarang objek untuk melakukan aktiviti. Sila pastikan alatan dibawah terapat dalam kumpulan anda.

  1. Cawan
  2. Gelas
  3. Bekas minuman
  4. 1 penyukat mililiter/liter (pelbagai bentuk, pilih 1 sahaja) KLIK DI SINI
  5. Baldi
  6. Botol air mineral
  7. Tin air
  8. Set lembaran aktiviti
Nama Kumpulan :___________
Ketua Kumpulan :___________
Pencatat :_________________
Ahli Kumpulan:_____________



ITEMKandungan isipaduKiraan (1 unit piawai sahaja)

BEKAS A
1. _____ mililiter

2. _____ liter



Jumlahkan 5 kali ganda=_______________


BEKAS B
1. _____ mililiter

2. _____ liter
Jumlahkan 4 kali ganda=_______________

BEKAS C
1. _____ mililiter

2. _____ liter
Jumlahkan 3 kali ganda=_______________

BEKAS D
1. _____ mililiter

2. _____ liter
Jumlahkan 2 kali ganda=_______________

BEKAS E
1. _____ mililiter

2. _____ liter
Jumlahkan 4 kali ganda=_______________

BEKAS F
1. _____ mililiter

2. _____ liter
Jumlahkan 3 kali ganda=_______________
Gandaan  4, 3 dan 2 (ulangkaji topik yang lepas). Gandaan 5 adalah tambahan.

B. BANDINGKAN KEPUTUSAN YANG ANDA DAPAT SEPERTI DI ATAS DENGAN MELENGKAPKAN JADUAL DI BAWAH.

Kosa kata :
  lebih, kurang, separuh, penuh




Contoh : PERBANDINGAN ANTARA BEKAS A dan B
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
A 5 liter Gelas A memerlukan kurang gelas untuk memenuhi baldi.
B 8 liter Gelas B memerlukan lebih gelas untuk memenuhi baldi.
 8 liter
-5 liter


Carikan perbezaan bekas A dan B =    3 liter



(1) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS A dan B
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
A







B







Carikan perbezaan antara bekas A dan B =



(2) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS B dan C
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
B







C







Carikan jumlah antara bekas B dan C = 
(3) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS C dan D
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
C







D







Carikan perbezaan antara bekas C dan D =
(4) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS D dan E
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
D







E







  Carikan jumlah antara bekas D dan E =
(5) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS E dan F
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
E







F







Carikan perbezaan antara bekas E dan F =
(6) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS F dan A
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
F







A







Carikan jumlah antara bekas F dan A =
(7) PERBANDINGAN ANTARA BEKAS D dan A
Bekas Jumlah BilanganKeputusan
D







A







Carikan  perbezaan antara bekas D dan A =


Disemak Oleh : _____________________________ Tarikh: _____________
(salah satu bantuan pengajaran untuk aktiviti pengajaran murid prestasi tinggi/penggayaan) 


Related Article:

Kiriman Popular

Sembang-sembang

 

PENGENALAN

Selamat datang ke laman web Pendidikan Jarak Jauh Semester September OUM-KPM Kohort 7
Laman ini bertujuan dibangunkan bagi memenuhi kehendak tugasan matapelajaran HBMT2103 TEACHING MATHEMATICS IN YEAR TWO


Disempurnakan Oleh
Japaruddin Bin Mohamad
Ambilan Kohot 7 2009

TARIKH/HARI

KALENDAR JUAK